Välkommen till Majornas Idrottsklubb,Friidrott,Fotboll,Handboll o Bowlings gästbok
Majornas Idrottsklubb

[Skriv nytt] - [Skapa ny gästbok]
[Tipsa en kompis om gästboken]

82 106 personer har besökt gästboken som innehåller 548 meddelanden.
Senaste meddelandet postades tisdagen den 15 augusti 2006, 15:19:31.

  Nu visas alla meddelanden!

Datum:   Tisdagen den 15 augusti 2006, 15:19:31
Namn:   Sven N  <144.63.169.*>
Nummer:   548

Kan inte komma til Vallen. Mår inte bra. Rev ut mig på första hindret. Sniff, sniff. . .

Men Patrik kommer. Han är på väg mot nya höga höjder
 

Datum:   Tisdagen den 15 augusti 2006, 12:01:18
Namn:   Patrik  <217.28.207.*>
Nummer:   547

du är inte bjuden!
 

Datum:   Tisdagen den 15 augusti 2006, 11:14:05
Namn:   Sniff  <144.63.169.*>
Nummer:   546

Blir det någon efterfest då?
 

Datum:   Tisdagen den 15 augusti 2006, 09:33:48
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   545

Är det nån som skall till vallen ikväll?
 

Datum:   Måndagen den 14 augusti 2006, 22:22:35
Namn:   Kristjan Saag  <81.224.193.*>
E-post:  
Nummer:   544

Äntligen dags för årets stora friidrottshändelse i Göteborg: Korpens mästerskapstävlingar startar på onsdag.!
100 m, kula, höjd och en längre distans för Kjell, Gunnar och andra självplågare.
Tävlingarna är också öppna för "vanliga" friidrottare, dvs juniorer och seniorer på alla nivåer, som mot en avgift på 50:- per kväll kan ställa upp utom tävlan. Fortsättning följer nästa onsdag.
OBS: ingen efterfest på stan! Liniment är tillåtet.
 

Datum:   Måndagen den 14 augusti 2006, 22:08:58
Namn:   Lennart Bengtsson  <192.206.187.*>
E-post:  
Nummer:   543

Kul att se Stefano Baldini springa Marathon, denne glade Italienare kunde inte bara springa för guld han var vid prisutdelningen EM,s bästa sångartist också, härligt att se.Men Svenskarna då? Godkänt bara av Kristoffer Österlund 2:23,26 (pers 2:21,08)de övriga kan inte få godkänt tycker jag. Said Regraugui 2:21,33 (pers 2:14,52) sprang med huvudet under armen eller vad man kan kalla det.Kristian Algers 2:28,27 (pers 2:19,22) inte godkänt. Hoppas att Sverige får fram en eller flera bra Marathonlöpare till nästa mästerskap, det var beklämmande att se de Svenska löparna antingen bryta eller springa över 2:20 som borde vara smärtgränsen för att få delta i ett sådant här mästerskap, man får hoppas att de i alla fall har fått med sig en bra erfarenhet inför eventuellt framtida mästerskap. Baldini var en given segrare för att han har tränat hårt och bra i många år.
 

Datum:   Måndagen den 14 augusti 2006, 10:46:58
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   542

Det var kul att till förmiddagskaffet med bulle avnjuta din artikel, Björn.
Kanske Sanna och jag gör någon liknande tur i framtiden, men med mycket kortare sträckor.
Det var faktiskt Sanna som nämnt det!
Kommer att avstå från korpmästerskapen som börjar på onsdag, är inte heller anmäld.
Skall istället försöka träna så att jag kan vara med i SM-maran för veteraner här i höst.

Patrik Sjöberg som person har aldrig sett upp till, förutom att hans 1,99 gör att jag måste höja blicken något. Min broder Johan frågade mig i fredags på Ullevi vad han gör nuförtiden.
"Säkert något skumt, svarade jag"
Narkotikalangare blev han kallad i GP idag.
 

Datum:   Söndagen den 13 augusti 2006, 23:02:15
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Hemsida:   http://www.marathonsallskapet.se/
Nummer:   541

Hur är det att springa med en trehjuling? Om detta berättar jag i en artikel på Marathonsällskapets hemsida där du också ser några bilder från Kramforslöpet.

Har nu sprungit 400 mil räknat från årsskiftet vilket är nästan 100 mil mindre än vid motsvarande tid ifjol. Man börjar tackla av.
 

Datum:   Fredagen den 11 augusti 2006, 09:56:03
Namn:   Copy  <217.28.207.*>
Nummer:   540

Kopierat från annan ghästbok. meddelande från GFIF:
Här kommer en slutlig planering för vad som gäller kring maratontestet för TV fredagen den 11 augusti.

För er som löpare räcker det att samlas kl 11.30. Samling sker då vid ”funktionärsingången” som är till höger om (norr om) Paradingången på sidan som vetter mot Mölndalsån och Brandstationen Gårda. Där kommer ni att kunna gå in och lämna av eventuella grejer, och där kommer också att finnas möjlighet till ombyte och dusch.

I övrigt följer vi bifogade uppgjorda plan.

Har ni fler som är sugna på att springa med så är de också välkomna. I så fall är det bara att vidarebefordra det här brevet till dem och hälsa dem välkomna.
 

Datum:   Torsdagen den 10 augusti 2006, 19:50:33
Namn:   Lars  <85.224.30.*>
Nummer:   539

Nej jag har bara visakort. Och det verkar inte funka... ?
 

Datum:   Torsdagen den 10 augusti 2006, 15:15:03
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   538

Har du inte TV-kort, Lars?
Ytterst fåordiga kommentatorer var det på länken du rekommenderade.

Upptäckte att den gamle storlöparen Christer Fabricius SISU Forshaga SK kom näst sist på 2506:e plats med tiden 1.38.26, men han joggade tydligen bredvid sin fru Eva. EM-loppet gällde detta.
Ser i resultatlistan att några 1.25-1.28-löpare var precis före mig i resultatlistan, värmen drog verkligen ner resultaten.
Har faktiskt sprungit i varmare väder, trots att det kändes som en bastu i lördags.
För 4 år sedan i sista Brännöloppet var det säkert 35 grader, och i halvmaran (1.32) jag sprang 1986 i Havanna mitt i sommaren var det också varmare.
På tal om ö-lopp, vet någon något om Sillamilen och Vrångöloppet?
 

Datum:   Torsdagen den 10 augusti 2006, 08:20:15
Namn:   Gunnar Olsson  <195.67.70.*>
E-post:  
Hemsida:   http://www.solvikingarna.se/
Hemort:   Skatås
Nummer:   537

Solvikingarna inbjuder till Skatås genrep 27/8 ett terränglopp som är tänkt att vara en test inför Lidingöloppet eller kanske någon annan utmaning som väntar just dig i höst. Start och varvning sker vid Skatås motionscentral och du får i en följd uppleva, ett varv på grusåttan, en variant på Skatåsmilen och en mycket kuperad avslutning, totalt 25 km. Om du klarar hela banan så fixar du också Lidingöloppet som i år körs den 23/9. Det finns möjligheten att springa de första två varven (18 km motionsklass) om en kortare distans passar dig bättre. Nytt för i år är att ungdomarna (födda -88 och senare) springer den sista tuffa 8 km slingan. Vi erbjuder en ordentlig genomkörare och sedan möjligheten att träna ytterligare en dryg månad till de avslutande höstloppen. Anmälningsavgiften är 150kr (80:- i juniorklasserna). All information och länk till anmälan finns på Solvikingarnas hemsida: http://www.solvikingarna.se/
 

Datum:   Onsdagen den 9 augusti 2006, 11:06:48
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Hemsida:   http://www.european-athletics.org/
Nummer:   536

Upoptäkte till min stora glädje att det går att se EM livestream via datorn. Gå in på ovanstående sida och klicka på LIVESTREAM. Sedan är det bara att njuta.
 

Datum:   Onsdagen den 9 augusti 2006, 09:11:11
Namn:   Kongahälla AIK  <81.234.116.*>
Hemsida:   http://www.kungalvsklassikern.se/
Hemort:   Kungälv
Nummer:   535

Hej!
Den 2 september blir det löparfest i Kungälv, då arrangeras LÖPTUREN för första gången! Ett stadslopp för alla, motionärer och Elit. Distanser från 1,8 - 10 km. Anmäler ni i grupp och fler än 20 personer så lämnar vi rabatt. För mer info eller anmälan: www.kungalvsklassikern.se För gruppanmälan kontakta mig Mikael Jokinen på mail mikaeljokinen@telia.com eller telefon 0707-55 65 65.

Hjärtligt välkomna!
 

Datum:   Tisdagen den 8 augusti 2006, 14:07:49
Namn:   Berndt  <83.227.237.*>
Nummer:   534

Hej på er! det var ett tag sen jag skrev något inlägg.Har dragits med sjukdom=förkyln/halsont/feber i två veckor och samtidigt och under en längre tid haft ont i en fot,likadant som för drygt ett år sedan men nu är det istället högerfotens utsida som är aningen överansträngd(svullen.Kan springa försiktigt men undviker snabbare intervaller.Som Gunnar(grattis till ett bra EM-lopp)påpekar i ett tidigare inlägg så sprang John,jag men inte Anna för hon ligger hemma febersjuk och ont i halsen sedan en dryg vecka tillbaka och intar antibiotika
för detta.Min fru Annika sprang istället för Anna och jag joggade med henne för jag ville inte fresta på kroppen så nära inpå efter sjukdomen och så slapp Annika springa ensam och dessutom fick vi ju dessa ädla priser/medaljer med oss hem.John och Anna anmäldes båda i Ullevi FK,s namn,men jag tror jag vet orsaken till varför klubbtillhörigheten blivit fel nämligen ,när Anna och John anmäldes första gången 2003 så sommarjobbade Anna på spårvägen och då betalade företaget anmälningsavgiften.John tillhörde vid samma tid MIK.Alltså gamla anmälningsuppgifter som man använt på GFIF.Så finns det ingen ev.risk för missuppfattningar eller "spekulationer"
Att jag springer i spårvägens namn är ett villkor för att arbetsgivaren skall betala anmälningsavgiften precis som på GBG-varvet.Men både Annika och jag sprang i MIK,s tävlingslinne.
Kändes mycket märkligt att bara delta i en tävling utan att anstränga sig överhuvudtaget,kul att studera många som verklign hade det tufft.Det som inte var så kul var att jag såg ambulansen hämta avsvimmade deltagare vid tre tillfällen men det brukar ju sällan vara speciellt allvarligt.
Det enda jag kan säga om sluttiden är att vi var ute extremt länge,1,12.50.Vill även passa på att gratulera Oscar Sjölader för riktigt vassa insatser på 800 resp.1500M senaste tiden,riktigt bra gjort.
Björn Sunesson förtjänar naturligtvis också ett stort grattis för sina som vanligt imponerande insatser.
Har denna och nästa vecka kvar på min semester.
Ha en god fortsättning på denna otroligt härliga sommar.
Varma hälsningar från en något justerad Hällsviksexpress.
 

Datum:   Tisdagen den 8 augusti 2006, 12:08:09
Namn:   fernando riquelme  <83.252.217.*>
Nummer:   533

Kul att många att börjat med hård träning igen.
På lördag och söndag debuterar jag som funktionär och då är båda marathon som gäller.
Igår var Victor och jag på Ullevi och vi njöt av de tävlingarna. På torsdag är vi där hela dagen igen.
Heja Sverige, heja Carro.
 

Datum:   Tisdagen den 8 augusti 2006, 11:09:35
Namn:   Arnold  <81.224.210.*>
Nummer:   532

ställer mig också i leden av gratulanterna - GRATTIS MIK ! men vad tröga vi är i styrelsen - kunde vi inte hittat på något, för att inte tala om HS där finns gamla rävar med från före vår MIK-tid.
 

Datum:   Tisdagen den 8 augusti 2006, 11:02:54
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   531

OJ DÅ, vad fort åren går när man har roligt. ETT STORT GRATTIS TILL MIK.
 

Datum:   Tisdagen den 8 augusti 2006, 10:50:21
Namn:   !  <83.248.60.*>
Nummer:   530

Grattis MIK på 90 årsdagen!
 

Datum:   Tisdagen den 8 augusti 2006, 08:21:00
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   529

Kul att det är igång. Tråkigt att man tvingas följa mycket av aktiviteterna från datorn med auitomatisk uppdatering eller radionrapporter via öronsnäckan på mötena - helt plötsligt blev mötena lite roligare :)
Lycka till Torbjörn i din satsning med att ta en klassiker. Dina träningsdistanser är inget för mig. Att springa fram och tillbaka till jobbet känns långt. Jag har numera blivit bekväm och åker inte bara bil till jobbet utan även till friidrottens hus (856 m). Det känns bekvämt...
Om man vill testa på att springa en terrängbana innan Lidingö så är ju Genrepet ett alternativ, men en kortare sträcka jag kan rekomendera som är varierad terräng och ett trevligt arr. är Öxabäcksloppet 19 augusti. http://www4.marathon.se/loppen/present.cfm?Search=yes&Lopp_ID=72221&Arr_ID=69770&CalendarDate=2006-08-19
Finns även ungdomsklasser.
 

Datum:   Måndagen den 7 augusti 2006, 23:28:55
Namn:   .  <213.112.2.*>
Hemsida:   http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,868270,00.html
Nummer:   528

Kul var ordet, sa Bull.Och kuligast med kulstötaren Jimmy som riktigt var i stöten.
 

Datum:   Måndagen den 7 augusti 2006, 22:27:15
Namn:   Arnold  <81.232.113.*>
Nummer:   527

kul att EM har börjat och att man får uppleva den "inifrån". Som bandomare på EM får man komma nära alla dessa atleter men vi skall finnas men ej synas enligt EAA-potentaterna. Har försökt peppa mina landsmän i korridorerna när jag träffat de så jag hoppas att exvis Karin Ruchstuhl kommer att slå er kära Carro - men det kommer att bli svårt. Bra med en fight mellan henne och andra atleter.

vi har i alla fall tur med vädret...
 

Datum:   Måndagen den 7 augusti 2006, 22:16:16
Namn:   Torbjörn  <217.211.89.*>
Nummer:   526

Duktigt sprunget av alla er som var med på EM-loppet!
Så har äntligen EM börjat och det är faktiskt härligt att det är fler med än de svenska värdsstjärnor som tagit all plats i ( de svenska)medierna innan. Norskt silver på damernas 10000m! och dansk medalj i kula, men visst var hans längsta stöt felmätt?! Som far var det roligt att se sina bägge söner Oskar och Olof i närbild flera gånger bakom den danska kultränaren. Träningskompisen Ziggy skymtade förbi någon gång också. Roligt att både Holm och Thörnblad hoppade så bra i höjdkvalet, det ser lovande ut. Många andra gobitar också. Och det var bara första dagen. På fredag ser jag EM på plats.

Jag har kommit igång ordentligt med distansträningen, men idag känndes det tungt och det blev bara 7-8 km. Vilodag imorrn, men på onsdag till och från jobbet igen om benen känns pigga. Gunnar verkar också ha kommit igång igen på allvar och Lars igång lite försiktigt. Ha det bra i värmen!
 

Datum:   Måndagen den 7 augusti 2006, 16:46:43
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   525

John, Anna och Berndt var också med!
John sprang i MIK:s namn, Anna och Berndt i GBG:s spårv. vagnhallen Majornas namn.
 

Datum:   Måndagen den 7 augusti 2006, 16:18:22
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   524

Usch vad varmt det var, kunde knappt gå upp för trapporna efteråt.
43.35 som var samma tid jag klockade av, får jag vara nöjd med. Även om den inte sammanföll med min målsättning.
Sprang i 2 timmar igår, så idag är jag helt slut.
 

Datum:   Söndagen den 6 augusti 2006, 22:57:43
Namn:   fernando riquelme  <83.252.217.*>
Nummer:   523

Ju Arnold.Jag och Lennart var också med igår. Det var varmt och gott. Man kan inte alltid ha koll på alla som är med i ett lopp,det går att missa om man vill.
Grattis Gunnar för bra tid som du fick. Lennart sprang också bra trots han inte tränat så mycket.
 

Datum:   Söndagen den 6 augusti 2006, 18:43:48
Namn:   Hasse  <213.112.2.*>
Nummer:   522

"De flesta löptränare kan vittna om att de mest får hålla på och vårda skavanker eller köra rehabträning i stället för att träna på riktigt. Är det någon som minns hur vi tränade förr? Träning två gånger varje dag, trots heltidsstudier eller jobb. Vi samlade på oss 15 mils löpning eller mer varje vecka . . ."

(löptränare Willy Berggren i Runners World 5/2006)
 

Datum:   Söndagen den 6 augusti 2006, 11:23:07
Namn:   Arnold  <81.232.113.*>
Nummer:   521

innerst inne vet du Lars hur du skall göra men man måste HÖRA ofta vissa saker så att man inte förivrar sig och försöker ta genvägar i rehabiliteringen. Men kroppen säger ifrån ifall man gör det. Man längtar alltid efter det mest "förbjudna" och för dig är det just ett rejält löppass. Precis som du säger är det det man längtar efter eller inte men det kommer du att bli varse. Du har kommit en bra bit på väg. Fortsatt så.
Trodde att Fernando också skulle springa igår ?
 

Datum:   Söndagen den 6 augusti 2006, 11:08:56
Namn:   ...  <85.224.28.*>
Nummer:   520

...och lennart (inte gunnar två gånger)...
 

Datum:   Söndagen den 6 augusti 2006, 11:07:36
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   519

Tack Arnold för de tips du hittills givit mig i min rehabiliteringsrocess. Du är en klippa att lyssna på när det gller sjukgymnastik, även om de du saker du sagt inte alltid varit det jag viljat höra att det tar tid, ta en det lugnt, gör detta och detta, det är en lång vg kvar etc. I början hade jag svårt att riktigt fatta hur illa det varit eller hur man borde göra. Men som sagt det är en process för såväl psyket och fysiken. TACK.
Jo som sagt ett lugnt pass i fredags.
- Var det verkligen deta som jag längtat efter? Är det verkligen så kul att springa som jag trott?
Nu är det att vänta en vecka till nästa löppass. Rehabprocessen är fortfarande gång, med kombination av cykel, styrka, promenader, vattenlöpning etc ett tag till.
Fast det kändes i hela kroppen igår när jag stod och hejade på löparna som sparang EM loppet, Gunnar, Sanna, Karin, Gunnar mfl. Bra jobbat i värmen.
 

Datum:   Lördagen den 5 augusti 2006, 23:41:00
Namn:   Arnold  <81.224.97.*>
Nummer:   518

Bra Lars att du börjar komma igång. Förivra dig inte "klättra långsamt" på rehabiliteriings stege.

Såg Gunnar idag komma i mål på Ullevi på en mkt bra tid - jag tror ca 43´. Varmt var det.
Bra sprunget Gunnar !

Såg även Oscar Sjölanders namn på Ullevis ljustavla under träningstävling vi hade på Ullevi ikväll för att träna oss inför nästa veckans tävlingar. Men Oscar uteblev. Bana sju (som jag skulle kolla på med bana 8) var tom. Varför uteblev Oscar ? För det måste väl har varit MIK-Osvar som avsågs ? Bra tider sprang de på 800 m - 6 personer sprang under 2´00" (1´59") och hade 69-hundradelar mellan 1:an och 6:an.

Såg som sagt målgången på Ullevi på EM-loppet. Man får intrycket att det sköts amatörmässigt. Inget "målskynke" vid mål. Själva mållinjen tejpade man under efter att några hade kommit i mål. Tidtagningen skedde ca 10-15 m efter målgången. Hoppas att den där tävlingen försvinner av sig själv - många betalar (för) mkt pengar för att vara med och vad får man ?


Arnold
 

Datum:   Lördagen den 5 augusti 2006, 17:05:43
Namn:   fernando riquelme  <83.252.217.*>
Nummer:   517

Jag tycker att Gunnar har rätt. När ett land som får stöd av ett annat stor land som sägs representera och försvara världens demokrati och dödar och masakrera civil befölkning utan att FN som är en marionet av U.S.A. kan våga reagera tycker jag att dem skall icke tillåtas vara med i EM.
 

Datum:   Lördagen den 5 augusti 2006, 12:44:36
Namn:   igen  <85.224.28.*>
Nummer:   516

Förtydligande:...Men icke att Israeluteluts av samma anledning...
 

Datum:   Lördagen den 5 augusti 2006, 12:43:13
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   515

Angående krigsförande länders medverkan eller inte i idrottsliga sammanhang har ju varit på tapeten förut. Jugoslavien fick ex. inte vara med i Em 1992 i fotboll. Men icke Israel. jugoslavien gav sig på några landsdelar som ville bryta sig ur just Jugoslavien. Israel ger sig på ett annat land. Det är två olika aspekter på krigsförande länders agerande, men likväl är de krigsförande och bör inte för vara med i ett mästerskap som Em (inte bara för att man inte tillhör Europa geografiskt, som är en god anledning bara det)...
 

Datum:   Lördagen den 5 augusti 2006, 10:59:48
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   514

7 varv på Mossens fotbollsplan med små, små steg.
 

Datum:   Fredagen den 4 augusti 2006, 19:22:50
Namn:   Torbjörn  <217.211.89.*>
Nummer:   513

Jag antar att Israel är med Europa i idrottssammanhang eftersom de inte kan vara med i den asiatiska gruppen, då arabländerna vägrar allt idrottsligt utbyte med dem.

Undrade just hur länge det skull dröja innan Gunnar skulle ge sig på Israel här i gästboken.
 

Datum:   Torsdagen den 3 augusti 2006, 22:27:10
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Poäng:   10
Nummer:   512

Sorry. Ta denna länk istället http://www.european-athletics.org/various/clothing/showall.php där man ser alla länders dräkter. Mina favoriter.
Monaco, Sverige, israel, danmark, Rumänien, Bulgarien (hur snyggt blir det kläderna när de hänger i galgen).
Tyskland har ansträngt sig lite mer än de andra.
jag tycker i alla fal att det fanns lite underhållningsvärde i att nationsförbunden marknadsför sig så här på EAA:s hemsida.
 

Datum:   Torsdagen den 3 augusti 2006, 22:17:02
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   511

Kolla hör hur "snyggt" vissa länder presenterar sina nationsdräkter. Inga fotolampor, fixade bakgrunder (flagnat betonggolv, gammel anslagstavla, bord etc) eller så mycket retuscherat här inte.
http://www.european-athletics.org/various/clothing/showcountry.php
http://www.european-athletics.org/various/clothing/showcountry.php
http://www.european-athletics.org/various/clothing/showcountry.php

etc. Gör en sökning självba på land. Några har ändå ansträngt sig litegranna. Men det är back to basic överlag.
 

Datum:   Torsdagen den 3 augusti 2006, 14:50:38
Namn:   lars  <85.224.28.*>
Nummer:   510

Ligger Israel i Europa?
Svaret är fortfarande nej, men ändå så verkar det som om de tillhör Europa i många sammanhang. Eurovision song... em etc...
 

Datum:   Torsdagen den 3 augusti 2006, 13:58:56
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   509

Vallhamra kanske det stavas, men varför bry sig om det när Israel bombar så att en ny generation terrorister skapas av de som överlever.
Israel är ju krigförande, då borde de inte få komma hit till EM. Hur skall man kunna garantera säkerheten, jag kommer inte gå på någon invigning!
 

Datum:   Torsdagen den 3 augusti 2006, 13:47:39
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   508

1,06, 2,12, 3,17, 4,03 hade Emil förra året på GP-galan. Ett jämnt tempo med kraft kvar till en spurt, 61 sista varvet.
1,08, 2,16, 3,23, 4.10 föreslår jag, Oscar.
Varför inte 11 augusti på Valhamra?
Själv funderar jag på hur jag skall lägga upp taktiken för EM-loppet. Ska nog försöka med 4-tempo så får jag se hur det går, det går nog bättre om det regnar lite.
 

Datum:   Onsdagen den 2 augusti 2006, 21:55:47
Namn:   Oscar  <83.248.60.*>
Nummer:   507

Tackar. Helt klart nöjd med mina lopp i Uddevalla. 2.02 var målet den här säsongen, men kanske kan jag kapa nån sekund till...1500 känns som en svår distans att springa. I Sävedalen var jag försiktig och slutade på 4,22. I Uddevalla gick jag ut tuffare; 1.05-2.13-3.23-4.15; frågan är hur man ska lägga upp den här distansen optimalt. Men det är väl individuellt som olika träningsupplägg Gunnar. Sedan ett par veckor tillbaka har jag lagt in mer korta intervaller, styrka mm och samtidigt dragit ner på mängden. Min motivation räcker inte till något maratonförsök så det får la bli "medeldistans" istället.
 

Datum:   Onsdagen den 2 augusti 2006, 17:17:44
Namn:   Per Skoog  <85.230.19.*>
Hemsida:   http://www.bannister.nu/barcelona
Nummer:   506

Nästa fredag, den 11 augusti, är det dags för Road To Barcelona med större delen av den svenska eliten på plats på Vallhamra (förutom de som springer på Ullevi).

Men tävlingen är precis som GP Galan och Vallhamra Open till för alla så det är bara att kila in på hemsidan och anmäla sig: www.bannister.nu/barcelona
 

Datum:   Tisdagen den 1 augusti 2006, 15:55:52
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   505

Tänk om Oscar skulle specialträna för medeldistans, då kanske det skulle bli ännu bättre.
Men det är inte säkert, när jag försökte 1996 blev jag en sekund långsammare på 800.
Samma sak har drabbat Mohammed Bashir i Ullevi, han har blivit 2 sek. långsammare.
Jag tror att han gjort samma misstag som jag, dvs glömt bort distanspassen och bara gjort kvalitetspass. Mattias Claesson har klarat den träningen, men för 800 m. krävs uthållighet också.

Gjorde ett lyckat pass i lördags, 4 st. enkilometersintervaller med snitt 3.45 med 1½ min. vila.
Försökte igår i FIH att kapa några sekunder till. Men efter 3.42, 3.41 och 3.50 med 2½ min. vila, kändes det som att jag inte fick luft.
Kanske är det inte idealiskt att träna inomhus på sommaren, men det berodde på att Emil skulle träna inför hinderloppet i JSM på fredag.
Han har förresten mest varit sjuk efter Älvängenloppet, så säsongen är mer eller mindre förstörd för honom.
 

Datum:   Tisdagen den 1 augusti 2006, 12:48:29
Namn:   Björn H  <192.138.116.*>
Nummer:   504

Ja det var sannerligen enorma tider Oscar. Det skulle en annan gjort, då hade man varit kung.
Jag har kul i mitt nya liv istället. Heminredning är faktiskt en underskattad hobby.
 

Datum:   Måndagen den 31 juli 2006, 20:54:00
Namn:   fernando  <83.252.223.*>
Nummer:   503

Mycket bra prestation Oscar. På 400m fattas för dig bara en sekund för att hamna i Göteborgsstatistiken och på 1500m fattas bara 5 sekunder. Jag tror att nästa gång klarar du det.
Det finns några av våra ungdomar som kommit mycket högre upp i utomhusbästa.
Kola på länken.

http://www.gfif.se/NR/rdonlyres/45F078C2-4983-4509-9E2E-18833B72C9FA/0/ute06.htm
 

Datum:   Måndagen den 31 juli 2006, 15:12:51
Namn:   Torbjörn  <217.211.89.*>
Nummer:   502

Grymt bra tider! Grattis Oscar!
 

Datum:   Måndagen den 31 juli 2006, 11:55:54
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   501

Grattis till Oscar som gjorde ett panglopp i uddevalla (Bohusspelen) i helgen. 6 Oscar Sjölander 2.02.3M 9 69 Majornas IK på 800m. och 10 Oscar Sjölander 4.15.82 69 Majornas IK på 1500m. Grattis.
 

Datum:   Söndagen den 30 juli 2006, 22:52:32
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   500

Torbjörn, ni är välkomna att bo hos oss. Själv har jag dock redan bokat logi i Gbg men tack ändå för erbjudandet.

Kaotisk helg, inget springande, bara bärande. Har hjälpt sonen att flytta från studenlägenhet i Västerås så just nu ser vårt hem ut som rena möbelupplaget. Dessutom är semestern slut. Hå, hå ja, ja. Enda trösten är väl att det nu blir lite mer struktur på löpandet.
 

Datum:   Söndagen den 30 juli 2006, 21:54:49
Namn:   fernando riquelme  <83.252.221.*>
E-post:  
Nummer:   499

Nu är jag un negro.
Gissa varför testade jag detta.
Jag skulle säga i min tidigare inlägg att jag hade hunnit blivit en ne.... men jag fick inte det trots att jag är just nu en neg.......
 

Datum:   Söndagen den 30 juli 2006, 20:35:18
Namn:   fernando riquelme  <83.252.221.*>
Nummer:   498

Hej på er alla.
Nu är jag tillbaks igen från min resa från Spanien. Vi nästan stannade där några dagar till p.g.a. den vilda strejken.
Jag hann inte springa där ty värmen(40+) och ölen störde mig. Nu sänker jag ribban till 52 minuter inför E.M. loppet, men jag skall vara med på Lidingö loppet.
Vi kommer att åka bil till Stockholm och sova över i Rosunda.
Nu är jag en "chocolate", efter allla dessa dagar i solen i den varma Spanien.
Vi ses på lördag då.
 

Datum:   Söndagen den 30 juli 2006, 17:17:03
Namn:   Torbjörn  <62.95.90.*>
Nummer:   497

Tack för tipsen grabbar. Det låter väl som säkrast att boka tågbiljett då, men då missar jag det goa tjôtet om skador och förkylingar ;=) tack för erbjudandet om logi, Björn. Det nappar jag på direkt. I gengäld kan jag erbjuda dig "bed 'n breakfast" i rum eller stuga i samband med Gbg-marathon.
 

Datum:   Lördagen den 29 juli 2006, 14:27:07
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   496

Torbjörn, jag förslår att du redan i dag bokar tågbiljett Gbg-Sthlm t/r. JustNu 1:a klass fredag 22/9 och hem lördag 23/9(fn billigare än 2:a klass) kostar ca 950 kr för er båda eftersom pojken åker gratis. Ni kan vara i Stockholm vid lunchtid fredag och åka hem vid 18-tiden lördag.

Är ni inte fler än två kan ni bo spartanskt hos oss i eget rum med dusch och toa. Annars är det nog vandrarhem som gäller. STF har ett stort vid Fridhemsplan men det gäller att vara tidigt ute.
 

Datum:   Lördagen den 29 juli 2006, 13:23:17
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   495

Solvikingarna har löparbuss men har med åren varit snåla med att ta med andra än medlemmar (och saikare om jag förstått det rätt)de är ju några stycken som åker upp...
Du får nog lita på egna initiativ. Däremot kanske det finns andra från gbg som skall upp så att samkörning är enkelt. Har för mig att Pär Jacobson brukar åka upp...Det finns säkert också nån från Högsbo som skall upp.
Testa att springa solisarnas genrep innan lidingö. Det ger en bra test på var man står i terrängsammanhang.
 

Datum:   Lördagen den 29 juli 2006, 12:55:25
Namn:   Torbjörn  <217.211.89.*>
Nummer:   494

Ja, visst kan man lämna cykeln och bara springa tillbaka, men nu känndes det bra att få en genomkörare och springa sig riktigt trött inför framtida prövningar. Jämfört med dina dagsetapper är det ändå bla ha, bla ha. Jag har inget tidsmål på Lidingöloppet. 2:15 skulle kanske var möjligt för mig på en flack bana, men inte i terräng. Har någon något bra tips på billigt boende/resa. Har för mig att det brukar gå att hänga på "löparbuss" från Göteborg.
 

Datum:   Fredagen den 28 juli 2006, 19:38:47
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   493

Oj, det var riktigt långt. Men man behöver ju inte springa bägge riktningarna. Torbjörn, har du provat att cykla ena vägen och springa andra? Eller göra andra kombinationer cykel/löpning? Själv har jag inga alternativ, det är löpning som gäller när man bor så nära jobbet som jag gör.

Lidingöloppet? Nej, har aldrig lyckats där (dvs komma under 2.15). Kanske, kanske blir det M50 och 15 km för mig i år men jag har inte sprungit den distansen. Däremot lär jag komma ut och titta.
 

Datum:   Fredagen den 28 juli 2006, 14:42:24
Namn:   Mr Legstrong  <62.95.90.*>
Nummer:   492

Det skall bli kul med så fint besök från huvudstaden. Kanske springer jag halvmaran, då. Vi ses kanske innan dess i samband med Lindingöloppet? Sonen Oskar kommer med mig till Lidingö, han skall springa 15 km banan. Blir vi fler från klubben?

I går provade jag att för första gången på flera år springa till och från jobbet. Det gick lätt dit på morgonen, då det var drygt 20 grader. Hem betydligt värre. Och varmt var det, med mellan 26 och 30 grader. En busschaufför vid namn Lotta Olofsson tutade och vinkade glatt och det gav mig lite nya krafter i slutet. Totalt 36,5 km på en dag, så nu skall jag ta det lite lugnare några dar.
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 19:30:52
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   491

Nu verkar även Claes R ha fått solsting. Var i afton ute och sprang Brunnsviken runt med honom och han berättade att även han tänker springa Göteborgs Marathon. Men mina 1.39 lär han inte slå. Mitt solsting försvann under löpturen efter ett dopp i Brunnsviken.
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 16:30:01
Namn:   lars  <217.28.207.*>
Hemsida:   http://www.solvikingarna.se/Solv/Form/UserProfile.aspx?InstId=3764
Poäng:   10
Nummer:   490

kolla denna länk så får du se på vilken tid du verkligen klarade av att springa marathonbanan på 2006. 1:39. pl.1. M55. Grattis. Jag rekapitulerar och kan inte säga annat än att det sätt du bedriver din träning på antagligen är det bästa i alla fall om man ser till den utveckingen.
:)
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 16:24:03
Namn:   Solsting=dubbelseende  <217.28.207.*>
Nummer:   489

http://www.solvikingarna.se/Solv/Form/ResultTables.aspx?Division=Class&SortOrder=Alfa&InstId=9875
uppenbarligen lider du av solsting. Kolla länken så får du se dig själv i dubbel tappning.
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 15:53:01
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   488

Solsting. Anmälde mig precis till Gbg Marathon.
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 15:19:32
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   487

aksnek eller axnäck att man skulle springa häck näck, fast då skulle man nog lätt riva lite för ofta ;) buhu.
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 14:49:14
Namn:   Torbjörn  <62.95.90.*>
Nummer:   486

Axnäck, stavas det!
Nej, jag skall inte var med på den tävlingen pga att jag tyvärr drabbats av akut långsamhet. Jag kan dock tänka mig en eller ett par andra Simänn som vill prova EM-banorna. Lycka till på korta häcken, Gunnar!
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 13:58:25
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   485

Aksnek skulle man anmäla sig på 110 m. häck.
Om det vill sig får man aksnek stå vid sidan om den blivande europamästaren!
 

Datum:   Torsdagen den 27 juli 2006, 08:55:31
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   484

http://www.gfif.se/NR/exeres/06CD4BB2-243C-480D-A378-DD2C1E7BA0F9.htm
Torbjörn. Det är bra att du satsar hårt. Men innan dess aksnek du skall ta chansen och provspringa EM banorna, lördagen 5 augusti. Där behöver du inte springa så långt.
 

Datum:   Onsdagen den 26 juli 2006, 22:42:12
Namn:   Torbjörn  <217.211.89.*>
Nummer:   483

Bra resultat blev det också igår med många PB eller SB. Dock ej för Oscar(4:22, avstannande) eller Oskar(4:53)Bra ändå! Segertid i Herrarnas 1:a heat på precis under 4 min (Peter Gross) och damernas 4:41(Lovisa Lindh, född -91)

Själv har jag just kommit till skott och anmält mig till Lidingöloppet, 30 km, för första gången. Det skall väl inte vara helt omöjligt att klara av. Vad värre är att jag fått den befängda iden att genomföra en "Svensk klassiker", d v s Lidingöloppet, Vasaloppet(eller öppet spår), Vätternrundan samt Vansbrosimmet. Allt under en 12 mån period. 9 mil på skidor och 30 mil på cykel låter fruktansvärt långt, men det finns ju de som klarat det, så på nått sätt skall det väl gå. Tacksam för tips och råd (och avråd)
 

Datum:   Onsdagen den 26 juli 2006, 18:05:32
Namn:   Lars  <85.224.28.*>
Nummer:   482

och ännu värre blir det för de som försöker att ta sig runt på slottsskogsvallens banor för tillfället där inget är som vanligt, en bana utan linjer, siffor. Allt är bara rött. Man blir kanske som en tjur. -fast det kanske frugan skulle gilla :)
 

Datum:   Onsdagen den 26 juli 2006, 17:06:29
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   481

några 3 3/4 varv!!!!
uppenbarligen blir man snurrig i skallen även som åskådare och inte kan hålla ordning på hur många varv det är vid 1500 m. (se Dirsches kommentar efter DN galan).
 

Datum:   Onsdagen den 26 juli 2006, 17:04:10
Namn:   lars  <217.28.207.*>
Nummer:   480

Hänger på dig! bokstavligt eller?
Gbg marathon. Vad skall det vara bra för? fast har man inget roligare här i livet att göra att det inte finns nåt annat göra än att springa denna uttjatade sträcka fram och tillbaka (två gånger dessutom) och i oktober. Fast du är lite ursäktad så länge du inte gör nåt så idiotiskt som att springa 24 timmars i trollhättan eller 48 timmars på en betongbana i Tjeckien.
Igår kväll tittade jag på Oscar S och Oskar S mfl som sprang runt några 3 3/4 varv på en tröstlös plats i Partille. Det såg jobbigt ut men ändå väldigt kul.
 

Datum:   Tisdagen den 25 juli 2006, 14:47:41
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   479

Gunnar, kul att du funderar på marathon. Dina intervalltider visar att du snart är tillbaka med full styrka. Jag får se upp med dig på Gbg Marathon i höst, Stockholm M kommer jag inte att springa 2007 eftersom större utmaningar då väntar. Klokt också att du springer intervallerna på Säröleden och inte enbart nöter dem på tröstlösa idrottsplatser.

Var i dag för första gången på två veckor ute på en vanlig löprunda. Känns lite ovant att nöjeslöpa på det här sättet och inte transportera sig 5-7 mil mellan två orter.
 

Datum:   Tisdagen den 25 juli 2006, 11:27:56
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   478

Skulle du inte springa Kraftprovet i helgen, Oscar?
Någon som hänger på mig imorgon?
Samling Slottsskogsvallen 18.00.
 

Datum:   Måndagen den 24 juli 2006, 15:50:30
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   477

Nej, nej, och åter nej, inte 1500 m!
Däremot kanske någon vet något om Sillamilen på Styrsö eller Vrångöloppet?
Börjar även fundera på Göteborgs marathon.
Sanna och jag planerar att springa Stockholm marathon nästa år.
 

Datum:   Måndagen den 24 juli 2006, 15:24:38
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   476

Gunnar, du börjar ju bli riktigt bra på gamla dar.
Skall du inte ställa upp i morgondagens 1500 m lopp på Vallhamra?
 

Datum:   Måndagen den 24 juli 2006, 13:06:22
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   475

Björn, det hade nog gått snabbare utan bromsarna, ha, ha, ha!
Har tränat rätt bra de senaste veckorna, så snart blir jag väl förkyld eller skadad som vanligt!
Är dock inte lika optimistisk som El Lento, utan tror att jag kanske kan ta mig under 43 som bäst.
Gjorde 2-kilometersintervallar i fredags på Säröbanan med 2 minuters vila.
8.00, 8.06 och 7,59 är iaf mycket bättre än de 4 enkilometerna jag gjorde i vintras, 4.10 i snitt.
 

Datum:   Lördagen den 22 juli 2006, 23:07:52
Namn:   fernando  <83.252.218.*>
Nummer:   474

Nu är min tur att resa. Om några timmar flygger vi till Spanien. Vi skall ha det bra, men lite träning blir i stranden ändå.
Jag har sprungit 6 mil i veckan och det känns bra inför EM loppet.
Har sett Oscar tränat korta intervaller och jag tror att han vill vinna Grand-Prixen i år. Han förtjänar det.
Vi ses om 10 dagar då blir spänning i väntan på att jobba som funktionär i EM:s marathon.
Hasta pronto amigos.
 

Datum:   Lördagen den 22 juli 2006, 22:54:43
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   473

Kort rapport från löparäventyret. Allt gick mycket bra. Det tog mig som planerat 10 dagar att på småvägar, ibland grusvägar, springa de cirka 55-60 milen från Stockholm till Kramfors. Det blev alltså ett snitt på cirka 6 mil om dagen och där verkar min maxgräns ligga. Det blev en nyttig erfarenhet inför planerat löp i USA nästa sommar.

Utan överdrift kan man säga att man sett en och annan tall och blivit stungen av en och annan broms. I ärlighetens namn skall också sägas att det blev lite montont att springa i Norrland på dessa ensliga, mot slutet ganska backiga vägar. Visst var det roligt men löpen till Göteborg och i USA var roligare.

Att springa med en vagn framför sig gick hur lätt som helst. Nu kunde jag ha last med mig, förutom det allra nödvändigaste också en 5 liters vattendunk och ett par extra joggingskor- skiftade skor när det återstod 2 mil på dagens löppass. De enda problemen var egentligen motvinden och de förbannade bromsarna. Skönt att var hemma i storstan igen.
 

Datum:   Fredagen den 21 juli 2006, 20:49:07
Namn:   Lars  <85.224.31.*>
Poäng:   9
Nummer:   472

Hur går det för Björn?
Jag är i alla fall hemma sedan inatt. Italien är underbart vackert mm men ävn det underbara har sina baksidor...men det orkar jag inte ta upp. Vi har haft fyra mycket bra veckor. Sista sex dagarna var vi i Rom. Wow vilken stad. En verklig hit. Näst sista dagen hittade vi så äntligen en arena, jag och fabian. Var? Jo strax intill Cirkus Massimo, Colloseo och de antika delarna. Stadio Del TermeDi Caracalla. Villar på en antik plats. Vackert. Jag och Fabian och ca 30 veteraner var där. Mitt hjärta hoppade 70 gånger. Vilken längtan jag fick att hänga på dem, i 34 graders värme kl. 13.30 i denna fräcka miljö. En längtan jag har försökt att hålla borta. men när man är så nära att börja springa och med den inramningen veteraner nästan lika antika som miljö så var det svårt att hålla igen. Fabian och jag gjorde gemensamma hoppövningar och hoppsasteg sedan sprang Fabian intervaller. Därefter gick vi in på Collosseo. Så skall ni till Rom, tag med löparskorna och bege er till detta område. Där utgick löparna som jag såg i Rom, och de som inte sprang på banan sprang vidare mot Terme Di Callaca och skogarna där...
 

Datum:   Måndagen den 17 juli 2006, 17:37:00
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   471

Hej Magnus.
Tack för orden om Victorsrekorden på Ullevi.
När det gäller om Tigrarnasrekorden måste du alltid skicka resultaten till Lennart och påmina honom då och då för uppdatering, för ibland kan det ta lite tid ty han har mycket att göra.
Resultaten om Victors 80m i Sävedalspelen hade jag skickat innnan men det kom mellan den sista som gick på Ullevi.Jag skulle skriva till Lenart om detta men tyckte inte att det skulle spela nån roll i vänta på nästa tävlingen som kommer om några veckor.
 

Datum:   Måndagen den 17 juli 2006, 17:19:22
Namn:   Magnus B  <130.241.17.*>
Nummer:   470

Ytterligare en resultatkomplettering. Viktors tid på 80m på Sävedalsspelen var 11.87, vilket var något bättre än på Ullevi.
 

Datum:   Måndagen den 17 juli 2006, 17:02:57
Namn:   Magnus B  <130.241.17.*>
Nummer:   469

Kul att klubbens rekordtabller är uppdaterade, inte minst med Viktors fina resultat på Ullevi. Själv är jag som vanligt långt från alla rekord, men jag saknar faktiskt det första klubbrekordet från Tigrarna. Emelia Jacobs tog storasyrrans längdrekord i F10 med 3.20 på Edetspelen. Fortsätter bara ungdomarna att visa samma entusiasm och vilja som i våras lär det bli fler rekord vad det lider.
 

Datum:   Fredagen den 14 juli 2006, 11:56:42
Namn:   Per Skoog  <85.230.18.*>
E-post:  
Hemsida:   http://www.bannister.nu/gpgalan
Nummer:   468

Torsdagen den 27 juli kommer musiken att dundra ur högtalarna på Vallhamra IP då Sävedalens AIK för första gången arrangerar höjdtävlingen Upphoppet. När man anmäler sig på hemsidan får man önska tre stycken låtar som senare kommer att spelas när man hoppar. All info finns på hemsidan www.bannister.nu/upphoppet där man då även anmäler sig.
Två dagar innan, tisdagen den 25 juli går GP Galan. Det är en tävling på 1500 m som arrangeras för tredje gången med stora startfält. De två tidigare åren har det varit över 60 personer som sprungit och de jämna heaten har bidragit till många nya personliga rekord. Anmälan görs på tävlingens hemsida www.bannister.nu/gpgalan. Båda tävlingarna går att anmäla fram till två dagar innan.
 

Datum:   Onsdagen den 12 juli 2006, 16:47:01
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   467

Nu är jag tillbaka till gästboksskriverierna igen.
Lycka till, Björn!
Själv har jag utan tanke på konsekvenserna anmält mig till EM-loppet.
Träningen på sista tiden har varit lite upp och ner, ibland har allt varit toppen och ibland har jag inte orkat någonting.
Dyker kanske upp vid 6-tiden vid Slottsskogsvallen.
Magnus, visst känns det bättre med 6-0 än 0-3!
 

Datum:   Onsdagen den 12 juli 2006, 10:00:33
Namn:   Thomas Krantz  <213.64.30.*>
Nummer:   466

Lycka till Björn på ditt 60-milalöp till Kramfors! Jag fattar inte hur det är möjligt...Har du aldrig funderat på att "fuska" och ta cykeln...? :-) Men efter att ha läst dina rapporter från USA-äventyret så vet jag att det går - åtminstone för dig..Jag känner annars två kämpar - Lennart Bengtsson och Janne Krantz (Solvikingarna) som ska gå på 5 dagar från Hålanda (fem mil norr om Göteborg) till Sunne, ca 32 mil, i vandringskängor och med ryggsäck ca 12 kg. Det förefaller mig nästan värre på sätt och vis.
Kul om du skriver några rapporter här i gästboken, fast det är väl inte så gott om internetcaféer norröver?
Som sagt lycka till Björn!
 

Datum:   Tisdagen den 11 juli 2006, 11:43:11
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   465

Äntligen! Nu är det dags för en av de saker jag gillar mest av allt- ett riktigt långskubb i ensamheten genom ett sommafagert Sverige.

I morgon sticker jag iväg med min babyjogger och styr kosan mot Norrland. Det blir ett 55-60-milalöp på småvägar upp till Kramfors, en stad jag på 70-talet var lokalredaktör i och där jag har kvar en del bekanta. Det blir alltså något längre än Göteborgslöpet sommaren 2004 och ungefär en tredjedel av USA-löpet sommaren 2005. Resan blir lite av en förberedelse inför stundande coast to coast i USA sommaren 2007.

Just den sorgfria ensamlöpningen där man tar dagarnas som de kommer lockar. Den här gången blir det inga övernattningar i det fria utan det är hotell, pensionat och vandrarhem som gäller, allt förbokat så man har pressen att hålla tidsschemat.

Sådana här löpningar är alltid lite av en chansning. Jag räknar med att hålla på i tio dagar, är bra förberedd men vad som helst kan ändå hända; råkar man ut för skador kommer de i regel just under de första 1-2 veckorna. Det blir alltså dagspass på 5-7 mil men jag kommer att hålla ett ganska lugnt tempo- i backarna går jag och är jag trött lägger jag mig under ett träd och sover.

Här min rutt: Stockholm-Uppsala-Östervåla-Sandviken-Lingbo-Arbro-Ljusdal-Hassela-Sundsvall-Viksjö-Kramfors. Det blir inga rapporter längs vägen men vill någon ringa nås jag på telefon 0763-102 608
 

Datum:   Måndagen den 10 juli 2006, 20:19:38
Namn:   Arnold  <81.224.96.*>
Nummer:   464

Ja inför miljardtals !! åskådare är det inte så smart att dela ut en sådan smäll som Zizou gjordemot Materazzi. Enligt vissa invigda så skall Materazzi har sagt till Zidane att hans syster är en hora och enligt andra att Zidane är en "jävla terrorist" med anspelning att Zidane har rötter i Algeriet.

Om några dagar får vi veta orsaken till smällen.

Tråkigt att en VM-final skall avgöras på straffar. Frankrike vann på poäng enligt min mening.
 

Datum:   Söndagen den 9 juli 2006, 22:51:45
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   463

Zidane var så dumt som gjorde bort sig. Hur kan en spelare som är lagkapten göra såna dumheter? Man skall va förebid för omvärlden.
Heja Italien som blev världs mästare.
 

Datum:   Söndagen den 9 juli 2006, 22:44:34
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   462

VIVA LA ITALIA.
jAG UNDRAR HUR LARS KOMMER ATT LEVA UPP DETTA. HAN FÅR INTE TA SIG FRAM DÄR BORTA.
HEJA ITALIEN.
 

Datum:   Söndagen den 9 juli 2006, 20:59:13
Namn:   Arnold  <81.224.208.*>
Nummer:   461

Plötsligt såg jag Victors namn igen på ljustavlan på Ullevi och tänkte att heja på honom (200m) men det var tomt på bana 7 som ljustavlan angav att Victor skulle starta på. Men det måste vara en bra erfarenhet att vara med i en sådan tävling med som Fernando sa flera duktiga ungdomar.
Vi som var funktionärer hade VUS som träning inför EM om en månad. Mina ben känndes som stockar idag efter att ha varit igång i 3 hela dagar.
snart ett löppass igen och tröttheten försvinner.
löp väl !
 

Datum:   Söndagen den 9 juli 2006, 19:28:27
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   460

Victor kunde inte springa 200m idag.Vi ville inte att skadan skulle bli värre.
Vi satt och tittade på de andra duktiga idrottare som kom från många andra länder.
Resultat listan med längdhopp är fortfarande felaktig,många killar som tävlade i klass pojkar 12 är inte med bland de Victor.Jag hoppas att den kommer upp imorgon.
Idag började jag att träna för VM loppet. Det känns bra nu.
Jag tror att jag kan springa på 42 minuter.
Ha det bra.
 

Datum:   Söndagen den 9 juli 2006, 19:15:46
Namn:   Lars  <87.25.183.*>
Hemort:   www.ravino.it
Nummer:   459

Kul att ta del av en stor diskussion om det mesta. Vildamrk, ullevi och fotboll. Jag itter ju som sagt hàrnere i Italien. Har varit utan internet i 1 1/2 vecka och dèlig telfeonledning...
Italien vidare. Ja tyvàrr. Har laddar5 man fopr fullt. Det ar fulla sirtener och fyrverkerier redan. Forza Francia sàger jag, men det vagar jag nog inte gora pa torget ikvall. Snart dags. Var pa on Ischia i forra veckan. Trevligt. Bodde pa stallet som ovanstaende lank leder er till. Igar kom vi till Terracina. www.terracina.-se bor pa Casa Marina i Centro storico dar Via appia gar strax utanfor dorren. Historiska vingslag...Igar kvall traffade vi familjen Simann som var brunbranda efter tva veckor i terracina. Vi at middag och drack vin pa var takterras. Trevligt. Vi badade ihop tidigare idag. De ar nu pa vag hem och sitter pa flygplanet nar VM avgòrs. Till killarnas stora fortret.
Kusten vid Sorrento var stora branta stup. Pa Sichia var det ocvksa bergigt. Mycket bilar. Har ar det flackare och lite lugnare traffik. IVi hyr ju som sagt en lagenhet har dar det ingar fem cyklar, sè nu blir det ut och cykla de narmaste dagarbna. Pa lordag èker vi vidare till Roma och ar dar torsdagen 20 juli. Fabian fyller ar nu pa fredag 14 juli. Det ar Golden leaugegala i Rom denna dag. Vi skall kolla upp om det gar att aka dit over kvallen for att kolla pa detta arr. Det vore kul, men problemet kan vara tagtiderna tillbaka sent pa kvallen hit till terracina, med lite byten osv...
 

Datum:   Söndagen den 9 juli 2006, 14:42:43
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   458

Tack Arnold.
Nu är jag mer stolt än normal eftersom Victor slog sitt personliga rekord i längd från tidigare 3.75 till 4.41(utomhus).
Senare springer Victor 200m men jag återkommer och berrätar om hur det gick . Ännu vet vi inte om han springer ty han skadade sig strax inna han skulle tävla i längd.
Ziggy tangerade sitt personrekord genom att hoppa 1.50. Inte långt ifrån att klara 1.55.
Grattis Ziggy.
 

Datum:   Lördagen den 8 juli 2006, 23:47:55
Namn:   Arnold  <81.224.99.*>
Nummer:   457

Det var mkt trevligt att se Viktors namn på den stora ljustavlan på Ullevi och med "Majornas IK" bakom hans namn. Det var många duktiga ungdomar som tävlade/tävlar denna helgen på Ullevi.

Med all rätt kan du känna dig stolt idag Fernando.
 

Datum:   Lördagen den 8 juli 2006, 15:52:24
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   456

Idag tävlade Victor på stora Ullevi. Han var mycket nervös innan dess men det störde honom inte för att slå sitt eget rekord. Det blev en centimeter längre än förra året men glad var han.
1.33 hoppade han idag(höjd).
På 80 meter gick inte bra ty han fick springa ifrån höjdtävlingen till starten.
Imorgon är det Ziggys tur att hopa höjd. Victor kommer att vara med på längd och 200m.
 

Datum:   Torsdagen den 6 juli 2006, 14:32:37
Namn:   Arnold  <81.224.209.*>
Nummer:   455

Då blev det ändå latinskt i finalen -
Frankrike - Italien utan sydamerikanska sambatakter men de får supporterna stå för själva och kanske vi får se såna takter på plan. Tre dagar VUS kommande helg som bandomare, varvräknare, ringare mm. i den här hettan - naturligtvis värst för deltagarna själva. Det påminner mig om VM 1995 !
 

Datum:   Onsdagen den 5 juli 2006, 12:19:21
Namn:   kjell  <62.88.128.*>
Nummer:   454

Här vi mycket eniga Arnold.
Hoppas få höra Marseljäsen idag.Fast jag skiter lite i vilket,friidrotten är min sport,och VU-spelen börjar på fredag.
Där är det bra om man återfinns långt fram i fälten,för konkurrensen är stenhård.
Lite av ungdomarnas OS,faktiskt.
 

Datum:   Tisdagen den 4 juli 2006, 23:57:19
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   453

VIVA LA ITALIA.
Om 10 minuter fyller min son 12 år och han har fått den bästa presenten.(Tyskland blir icke världsmästare och Italien möter Portugal i finalen).
 

Datum:   Tisdagen den 4 juli 2006, 19:57:22
Namn:   Arnold  <81.224.97.*>
Nummer:   452

Klart Fernando att man är besviken när ens Oranjelag inte går vidare - (de förtjänade inte att gå vidare med ett sådant spel) men det jag inte gillar är alla dessa filmningar - måste säga att de är mkt sofistikerade - här har man tränat mkt på. Så de lag som filmar =bl.a. Portugal och Italien önskar jag borta från VM. Jag vill se fint fotboll (och det kan Argentina och Brasilien om nåt lag) och rent spel. tyvärr får vi inte se dessa fotbollsartister men Frankrike och Tyskland är inte dåliga det är nog de som går till final vill jag tro.
Frankrike är ju också ett latinskt land - franskan kommer ju från latinet precis som spanska, italienska mm. så heja nu på dessa tuppar (deras symbol).
 

Datum:   Tisdagen den 4 juli 2006, 17:32:34
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   451

Är du så besviken Arnold för ATT Holland inte gick vidare?? Dem är inte bättre. Tyvärr.
Italien vidare idag.
VIVA LA ITALIA
PIZZA och MAMMA MIA.
TE AMO ITALIA, LA BELLA DONNA.
CHAO Tyskland.
 

Datum:   Tisdagen den 4 juli 2006, 15:39:00
Namn:   Arnold  <194.71.67.*>
Nummer:   450

Ikväll hoppas jag att Tyskland skickar hem Italien - Gli Azzuri förtjänar inte att gå vidare efter en sådan filmning mot Australien i slutminuten som gav straffutdelning.

Sedan får vi hoppas att "tupparna" från Frankrike skickar skådespelargänget (latinskt drag ?!)tillbaka till Portugal imorgon - Portugal har inget att skaffa på VM efter skandalmatchen mot Holland med 4 röda och 16 !! gula kort.

då blir det Frankrike och der Manschaft Deutschland kvar i finalen - Den tar nog Frankrike - har man slagit Brasilien så ...!
 

Datum:   Måndagen den 3 juli 2006, 09:10:09
Namn:   kjell  <213.65.48.*>
Nummer:   449

Baserar sig inte franskan på latinet då?
Jag håller givetvis på Tyskland,nu när alla anglo-saxiska länder är utslagna,om man nu ska fokusera på såna saker.
Fast vi har ju placerat vikingar såväl i Normandie(Frankrike alltså) som på Sicilien(nja indirekt,det var väl normander som bjöd in sig dit),så vi kan med lite möda spåra svenskt ursprung till det mesta.Portugal,tja,deras fiskare har ynglat av sig lite överallt,bl.a i Norrland!!Dessutom är SAIK på trevligt träningsläger i Monte Gordo varje år.Men som sagt,Tyskland eller möjligen då Frankrike.
En varm härlig fartlek i Skatås ska vi ha idag.
På onsdag ska jag,vid tjänlig väderlek,dvs varmt,köra vid grusplanerna vid Fiskebäcksbadet,för att avsluta med bad.
 

Datum:   Söndagen den 2 juli 2006, 22:26:54
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   448

Nja, Oscar. Det finns bättre länder än Frankrike. Portugal och Italien mötts i finalen och Tyskland blir fyra.
De länderna som har lite av latinska kulturen kommer att besegra de andra.
Kul att du är intresserad av fotboll också.
På lördag och på söndag tävlar Victor på STORA ULLEVI. Vi får se hur det går för honom.
Inga andra från Majornas är anmälda.
Vi ses på EM loppet.
 

Datum:   Söndagen den 2 juli 2006, 18:04:41
Namn:   Oscar  <83.248.60.*>
Nummer:   447

Nä du Fernando; jag satsade en hundring på min kärestas hemland. I gruppspelet såg det tungt ut, men i slutspelet, vilken lättnad. Det blir bara bättre. Vive la France et Zizou! Och ja, 13 x pengarna!!!
 

Datum:   Söndagen den 2 juli 2006, 13:00:48
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   446

Ju, med såna domare som får betalt för att Tyskland skall vinna går det inte att göra nåt. Tänk på straffen som inte dömdes och spelaren för Argentina fick guldkort.
Argentinas tränaren var feg också. Han tog ut min brorsa för att försvara ledningen.
Nu vill jag att Italien vinner.
 

Datum:   Söndagen den 2 juli 2006, 10:29:04
Namn:   kjell  <83.248.107.*>
Nummer:   445

Nej här var vi nästan överlägsna,från Moder Europa.
 

Datum:   Lördagen den 1 juli 2006, 23:55:55
Namn:   Arnold  <81.224.97.*>
Nummer:   444

Ja du Fernando RIQUELME (bara att ha ett sådant efternamn....) vad säger du nu när Syd-Amerika är ute ur leken ? Tyvärr räckte inte Argentina och Brasilien riktigt till mot Europeiska lag...! Jag saknade det fina Sydamerikanska liret ikväll men man spelar som motståndaren tillåter !

Vilket lag hejar du på nu ?

Vilken bedrift du gjorde Oscar ! 5½ timme ute i terräng det måste kännas efteråt ! Bra gjort !

Vad tränar du för ? Lidingö ? Marathon ?

Snart är du i klass med Björn Suneson-
 

Datum:   Lördagen den 1 juli 2006, 08:32:02
Namn:   kjell  <83.248.107.*>
Nummer:   443

Skatås kl 11 som vanligt på lördagen.Tusingar idag.
 

Datum:   Fredagen den 30 juni 2006, 15:21:25
Namn:   Oscar  <83.248.60.*>
Nummer:   442

Upprepning inomhus 2014?! Tål att tänka på. Igår körde jag stenhårt från början, ca 60 på första 400, sista 100m var långa och mjölksyran förvandlade benen till stockar. En upplevelse! Som man både kan längta till och avsky...

Idag blev det lite annorlunda träning: jag fick skjuts upp till Hindås och begav mig iväg på Vildmarksleden för första gången. Också det en upplevelse; frustrerande felspringningar, argsinta hundar, men ett härligt bad vid Vita sand (Hornasjön tror jag, och lång lång löpning, nästan ultra. Allt som allt tog 5½ timmar. Första halvan tog 3½ timmar, coh den andra alltså 2 timmar. Bättre märkt coh mer lättlöpt andra halvan tycker jag. Men det är nog en smaksak. Nästa gång hittar jag bättre i alla fall. Kanske någon vågad följer med nästa gång; tänker nog springa leden både i juli och augusti. Anmälan på hemsidan, och endast motionsklass...
 

Datum:   Fredagen den 30 juni 2006, 14:15:16
Namn:   Björn H  <192.138.116.*>
Nummer:   441

Grym tid på 800m igår Oscar. Kan du upprepa detta inomhus år 2014 så slår du svenskt rekord. Det gäller att ha bra målsättningar…..:-)
 

Datum:   Fredagen den 30 juni 2006, 06:46:24
Namn:   Björn H  <192.138.116.*>
Nummer:   440

Naturligtvis tillför det löpningen en hel del att träna styrka på gym. Ju kortare distanser desto viktigare. För sprint är det absolut nödvändigt. För medeldistans bör det också vara ett naturligt inslag i ditt veckoschema. Även långdistansare har nytta av lätta vikter med många rep. Ultralöpare kan jag inte med samma säkerhet påsta ha nytta av gymträning. Ultralöpare saknar ju oftast all form av snabbhet och det är väl frågan om ultralöpning ens kan anses som löpning trots att det heter så. Snarare en fritidssyssla/hobby än idrott om ni frågar mig..
 

Datum:   Torsdagen den 29 juni 2006, 20:29:48
Namn:   Lars  <82.57.110.*>
Nummer:   439

Det finns flertalet bra lopare som trànar gym. Men sedan fèr man se till vilka distanser de springer. Christin J. har kort bra styrka hela hosten och vintern och det har uppenbarligen gett henne goda resultat. bara for att man tranr pa gym behover det inte betyda att man blir en biff. Man bygger ju pè ett helt annat satt. Bèl oc mage, samt spanstmusklerna àr viktigast. Men det skadar inte att kora igenom det mesta for att ha en bra stabilitet och styrka i kroppen. Sedan galler det ju att fòrdela passet, vikten och repetioner. etc. Det àr dessutom valdigt roligt att trana pè gym, vattenlopning, stepmaskin, cykel, roddmaskin, armcykelmaskin och de andra benkonditionsmaskienrna. Det finns nègra stycken. Var senast igèr kvall och kòrde lite lagom styrka men framst kodition, cykel, armcykel, tva olika sorters stepmaskiner. Hur mina resultat sedan blir pè banan eller sfalten àr en annan historia, men jag àr bàttre fòrberedd med styrka och grund pè de mesta sàtten àn nègonsin. traningen blir roligare om man varierar och har alternativ traning. Tycker jag i alla fall. Att variera mellan att springa 27 km pass och 200 m pass kan ocksè vara kul, men sliter mer och kraver mer vila. Nègra 27 km pass blir det inte fòr mig det nàrmsta èret. Det lockar mig inte i dagslàget. Det àr inte mitt upplàgg just nu i alla fall, nàr jag nu kommer tillbaka. Skall gòra min sista (hoppas jag) MR 24 juli. Vantar sedan in beskedet som kommer 4 augusti...
Torbjòrn. Var àr du? Ar du i Terracina nu? Kan du avlàgga rapport. étminstone en rapport om var gymmen finns och naturligtvis var finns arenan, fòr jag antar att det àr dàr ni trànar nàr ni inte trànar pè stranden. Fabian làngtar till att springa pè en arena. Hàr i Sorrento àr det bara bilar och scooter som fèr allt utrymme. Nastan tur att jag inte kan springa fòr man skulle bli krossad eller kola av avgaserna pè vagarna. Vi ses den 8 juli i Terracina familjen Simann.
 

Datum:   Torsdagen den 29 juni 2006, 19:52:42
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   438

Jag känner dig inte Björn H men är du allvarlig när du skriver att du är glad för att din karriär kan vara över? Det kanske inte är liktydigt med att du inte kan springa mera men vore så fallet tycker jag det låter hemskt.

Alla blir väl saliga på sitt sätt. Men det där med att gymträning skulle göra folk till bättre löpare tror jag inte riktigt på, inte heller löpbandens välsignelse. Fast är du skadad kanske maskinerna kan få dig fortare frisk. På detta område famlar jag dock men här har säkert klubben expertkunskaper i form av Lars W.
 

Datum:   Onsdagen den 28 juni 2006, 14:42:57
Namn:   kjell  <213.65.48.*>
Nummer:   437

Vad du pratar Björne,dina 27(200),61(400),1.38(600) eller vad det var sist tyder inte alls på att spikarna ska vändas mot väggen för en permanent tillvaro.
Gunder H tränade väldigt mycket utanför bana.
Äh,bara vi har det roligt(på vår nivå),fast det är skoj att optimera sig.
Änggården för mig kl 17 idag.
 

Datum:   Onsdagen den 28 juni 2006, 13:55:27
Namn:   Björn H  <192.138.116.*>
Nummer:   436

Det är ju också väl känt - precis som Kjell skriver - att man blir bra på det man tränar. Vill man bli bra på inomhusbana är det viktigt att nöta varv efter varv på den kraftigt doserade banan. Och önskar man att bli en bra banlöpare utomhus måste åtskilliga pass förläggas till just bana utomhus. Intervallpass är då det som är mest lämpligt att köra. Utan banträning blir man aldrig annat än en medelmåtta på underlaget bana, oavsett ålder. Jag känner inte till något undantag. Visst kan det finnas en något förhöjd skaderisk men - som med alla träningsformer - så gäller det att träna klokt.
Kompletterande träning i gym gör dig till en bättre löpare men jag tränade inte klokt och karriären är förmodligen över, men jag är glad för det :-)
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 21:43:54
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   435

Dom springer ju bra. . .
Kan väl kallas intervallträning
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 20:50:56
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   434

Kan inte Björn prata lite om fotboll också? Livet är inte bara löpning.
Senare blir Spanien som kan vissa lite av det Sydamerikanska fotboll.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 20:23:01
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Nummer:   433

Och fram för gladlöpning . . .

Instämmer i mycket av vad Kjell skrev om intervallträning. Äntligen en tränarkunnig som också varnar för skaderiskerna med de doserade kurvorna i innomhushallarna. Det har jag tjatat om i åratal men ändå nöter joggarna i Göteborg varv efter varv i Fridrottens Hus vintertid när härliga isiga gator står till buds. Men det är väl så, springer man på kontrollmätt bana och med blodsmak i munnen, ja då känns det som man gjort sitt dagsverke.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 20:05:23
Namn:   Arnold  <81.224.209.*>
Nummer:   432

Inte var det sambafotboll som brasserna visade upp idag - men effektivt var det. Skillnaden med Ghana var att brasserna gör mål och inte Ghana, de verkar bli stressade framför mål - de skapar mkt men mål nej det måste de träna på. Brasilien vann rättvisst.

OK Sydamerika är fortfarande snäppet bättre men Afrika kommer !
Framför gladfotboll !

Arnold
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 19:11:35
Namn:   Jag menade  <83.252.218.*>
Nummer:   431

Att Sydamerika är bättre än Europa och då hänvisar jag till Arnold som ville att Brasilien skulle åka ut idag.
Han får vänta lite till.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 19:06:43
Namn:   Mr P  <213.112.2.*>
Nummer:   430

Andra? Men Brasilien ligger väl i Sydamerika. Grattis i alla fall.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 18:46:11
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   429

3-0
Inga andra länder från Europa kan göra flera mål
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 17:50:05
Namn:   IGEN  <83.252.218.*>
Nummer:   428

GÖr-gor bra
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 17:49:14
Namn:   igen  <83.252.218.*>
Nummer:   427

2-0
Det är bara Argentina och Brasilien som gjor mest mål i detta VM.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 17:08:38
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   426

Heja Brasilien.
Idag blir det många mål. Redan är det 1-0
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 16:56:10
Namn:   Morten  <130.241.45.*>
Nummer:   425

Bra rutet om inexakt intervallträning, Björn. Ska ta till mig det. Det är så skönt med fullständig kontroll bara...

Kjell, härlig passning om Vallhamra (och övriga intervalltankar). Just ikväll blir det dock Änggården för mig – av bekvämlighetsskäl. Utan tillgång till bil äts för mycket tid i transport. Det finns inget som går upp emot att börja passet direkt utanför dörren. (Fast det är väl där din cykling till Partille kommer in.)

Gött Arnold. Då är vi två. Jag tror inte att tv-kanalerna eller sponsorerna är hindret. De skulle nog uppskatta lite extra reklampauser. Det är väl TRADITIONEN som är det största hindret (förkroppsligat genom FIFA m.fl.)?
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 16:46:35
Namn:   kjell  <83.248.107.*>
Nummer:   424

För korta intervaller är asfalt hårt.
Våra långa intervaller bedrivs nära nog helt i Skatås,bl.a varje tävlingsfri lördag.Vi kör gräsintervaller innan bl.a Terräng-SM,och backintervaller under förberedande träningsperioder.bl.a rätt mycket på asfalt.I uppförslutningen dämpas markkontakten så att asfalten går bra,dessutom finns ofta snö vid de tiderna.
Det står klart att många drar på sig skador av doseringen inomhus,och för många pass blir det inte där.För SAIK.
Samtidigt finns det också en charm med mätbarheten,och för många gör tidtagningen att man INTE upplever enformighet.
Sen är det ju kanske så att marathonsatsning ser annorlunda ut än träning inför banlopp.Om inte annat så verkar det ju vettigt att träna på det underlag som man ska springa på,åtminstone rätt ofta.Så bra uteffekt och så lite skaderisk som möjligt är väl två ledstjärnor att gå efter,vad man än har för mål.
Vidare kan kroppsvikt påverka vår förmåga till stötdämpning,och i förlängningen förmåga att tåla olika underlag.
Näe,jag får avbryta för en lång cykeltur till Partille.
Torsdag då!
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 15:24:41
Namn:   Arnold  <194.71.67.*>
Nummer:   423

Det är rätt Morten ! teknologin borde göra sitt inträde på den fotbollsnivån - men faktum är att det kommer då att bli långa matcher.... och vad säger då TV-stationer (reklaminslag) och sponsorer. vore in så dumt med två domare på var sin planhalva - erbjuda spelarna att gå på teaterkurs..., lära sig fallteknik mm. kanske man skall dela ut ytterligare kort för bäst "performance" när det gäller skådespeleri.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 15:24:18
Namn:   Björn  <213.112.2.*>
Hemsida:   http://www.suneson.se/
Nummer:   422

Så fort det talas om intervaller är det alltid löparbanor som gäller. Fram med klockan, räkna antalet varv, kolla så vilan blir exakt på sekunden, etc etc. Kanske effektivt men det låter inte roligt och inte konstigt att många ledsnar efter ett tag.

Men intervaller kan ju lika gärna springas på vanliga gator, parkvägar med mera. Det gör jag och det har gått bra ett kvarts sekel. Och det kan ju vara måtta med exaktheten. Det vet säkert Kjell med flera. Ändå upphör jag inte att förvånas över att så fort långdistansfolket skall träna intervaller så så skall man oftast in på en idrottsplats. Varför är det så? Nej, Morten med flera, pröva att spring intrevallerna utanför Slottsskogsvallen i stället.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 14:43:34
Namn:   kjell  <213.65.48.*>
Nummer:   421

Inte är väl intervallträning helt avhängig S-vallens banor.Rambergsvallen finns ju,och Mölndal,och den nya utanför Ullevi(går nog att komma in på),och den fina 387-metersbanan på Vallhamra,dit jag ämnar bege mig för 10x400m i afton.Endast en anmäld Majornalöpare till torsdagens 800-metersgala på ovannämnda Vallhamra IP.Har nyss anmält mig,och kan vittna om att det kommer att springas på allt från 1.55 till 2.48.
Passa på att anmäla er till en tävling under lättsamma former.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 14:17:32
Namn:   Morten  <130.241.45.*>
Nummer:   420

Ooops. Fernando hann emellan. Mitt instämmande med föregående talare hänvisar alltså till Arnold. Jag håller på Ghana (och de stackars domarna) ikväll. Om Brasilien ska förtjäna att gå vidare får de börja spela den sydamerikanska fotboll som Fernando hänvisar till.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 14:13:10
Namn:   Morten  <130.241.45.*>
Nummer:   419

Instämmer fullständigt med föregående talare. Synd bara att hänga ut domarna. De har det inte enkelt. Det som borde till är att anpassa domarnas situation med den som vi tv-soffsdomare har. När så mycket står på spel (i pengar m.m.) så är det orimligt att domarna skall behöva fatta avgörande beslut baserat på observationer av skeenden som tar bråkdelen av en sekund. Vid alla direkt avgörande beslut såsom straffar och utvisningar borde lagen få en chans att åberopa videoreprisering. Som det nu är förstår jag inte hur någon skall vilja vara domare (eller spelare). Jag har svårt att se att det är möjligt eller önskvärt att hänga sig kvar i en romantisk bild av att det "är en del av spelet att det avgörs lite slumpartat". Jo, visst är det slumpartat om en boll går in eller i ribban. Vilket lag som helst (i stort sett) ska kunna vinna. Men slumpen bör väl inte handla om felaktiga domarbedömningar? För mig blir det svårt att rättfärdiga kombinationen av gammaldags domarteknologin och den hypermoderna miljardindustri som fotbollen faktiskt är. Vad säger ni andra? Är det jag som är för oromantisk?

Jag har ringt och kollat med Slottskogsvallen. 4-5 veckor framåt är det stängt för upprustning. Vi får väl göra som Lars och köra intervaller i någon trappmaskin i stället...
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 14:08:42
Namn:   fernando riquelme  <83.252.218.*>
Nummer:   418

Den bästa fotboll finns i Sydamerika min vän.
Idag kommer Arnold att inse varför är vi bäst i världen.
 

Datum:   Tisdagen den 27 juni 2006, 09:17:04
Namn:   Arnold  <194.71.67.*>
Nummer:   417

Jaha då har Lars anlänt till träningslägret i Italia ! forza Wingfors !

jag visste inte att det var ett domar-VM nere i Tyskland ! inga pokerface om man säger så då man såg hur domaren met ett brett leende från öra till öra gav Lucic ett rött kort. Ivanoff (Holland-Portugal) spelade poker - 4 röda och 16 gula kort !! rekord !
sedan kom domarfadäsen Australien - Italien med en billig straff - spelaren sprang på en liggande aussi - domaren borde utvisas eller åtminstone få ett gult kort själv.
Nej jag hoppas att Ghana skickar Brasilien till urskogen i Sydamerika ikväll.
 

Datum:   Måndagen den 26 juni 2006, 22:37:51
Namn:   Morten  <83.248.110.*>
Nummer:   416

Tänkte på intervallträning, men osäker på om de har börjat upprustningen av Slottskogsvallen inför EM. Förra tisdagen nämnde Midde H att det kanske var sista veckan som man kunde träna inne på Vallen innan EM. I så fall fryser kanske intervallträningen inne, eller? Om någon har info så skriv gärna ett ord. Får ringa Slottskogsvallen under dagen och ta reda på Sanningen.
 

Datum:   Måndagen den 26 juni 2006, 22:12:45
Namn:   Laufen  <87.30.216.*>
Hemsida:   http://www.sorrentoinfo.com/index.asp?lng=it
Poäng:   10
Nummer:   415

en liten rapport frèn Italien. Befinner mig i Sorrento, 1 timme frèn Napoli. Sorry Arnold. Holland var det bàttre laget. Vilken skandalmatch. Hoppas att de fèr storstryk av England. (forsta och enda gèngen jag hejar pè England).Likasè att Italien vann. Tyvarr àr det sè att man vinner inte pè att spela bast. Att Australien kunde gè pè den làtte. Klassisk italiensk spel. In mot straffomnrèdet och fall...Hoppas att Schweiz eller Ukraina tar dom.
Har àr det Varmt. Underbart. 35 grader ca. Vackert. Igar besàkte jag och Fabian Pompei. Himla frackt stàlle. Att det kunde vara sè vàlbevarat trots vulkanutbrott och att det hande redan èr 79. En franstèende stad pè sin tid. Ikvall har jag gjort ett tva timmars pass pè gymmet. hela kroppen fick sin del. Och antligen. 12 minuters pass pè TRAPPMASKINEN. Det gèr framèt.
Bra insats av Oscar i Lerum.
 

Datum:   Måndagen den 26 juni 2006, 17:04:03
Namn:   Magnus Lund  <129.178.88.*>
Hemsida:   http://www.qviding.se/
Hemort:   Göteborg
Poäng:   10
Nummer:   414

MajornaGunnar! "Ont, det gör ont,..."
Måste bara få passa på, så länge allsvenskan har uppehåll, men visst var väl 0-3 på Torpavallen värre än Sveriges förlust mot Tyskland?
Ut och träna, så känns det snart bättre;-)
 

Datum:   Måndagen den 26 juni 2006, 08:55:42
Namn:   Gunnar Olsson  <195.67.70.*>
E-post:  
Hemsida:   http://www.solvikingarna.se/
Hemort:   Rävekärr
Nummer:   413

Solvikingarna inbjuder till Skatås genrep 27/8

ett terränglopp som är tänkt att vara en test inför Lidingöloppet eller kanske någon annan utmaning som väntar just dig i höst. Start och varvning sker vid Skatås motionscentral och du får i en följd uppleva, ett varv på grusåttan, en variant på Skatåsmilen och en mycket kuperad avslutning, totalt 25 km. Om du klarar hela banan så fixar du också Lidingöloppet som i år körs den 23/9. Det finns möjligheten att springa de första två varven (18 km motionsklass) om en kortare distans passar dig bättre. Nytt för i år är att ungdomarna (födda -88 och senare) springer den sista tuffa 8 km slingan. Vi erbjuder en ordentlig genomkörare och sedan möjligheten att träna ytterligare en dryg månad till de avslutande höstloppen.

Anmälningsavgiften är 150kr (80:- i juniorklasserna).
All information och länk till anmälan finns på Solvikingarnas hemsida:

http://www.solvikingarna.se/
 

Datum:   Söndagen den 25 juni 2006, 13:22:34
Namn:   Berndt igen  <83.227.237.*>
Nummer:   412

PÅ jobbet skall det var men det förstår ni säkert.
Hällsviksexpressen.
 

Datum:   Söndagen den 25 juni 2006, 13:20:59
Namn:   Berndt  <83.227.237.*>
Poäng:   10
Nummer:   411

John,min son och jag sprang i änggårdsbergen i torsdags vid halvtretiden,vi slutade lite tidigarepå kobbet.(John sommarjobbar på spårvägen)Var ute i ca:53 min med start och mål vid entren s-vallen och avslutade med 8st gräsintervaller inne på plan efteråt.Kändes riktigt bra framförallt gick det bra i uppförsbackarna utan att kraften mattades nämnvärt.Kunde avsluta distanslöpningen med bra fartökning sista 10min.Nu när Sverige är ute ut VM-fotbollen får man väl hålla tummarna för Svennis England istället.
 

Datum:   Torsdagen den 22 juni 2006, 08:49:21
Namn:   fernando  <83.252.218.*>
Nummer:   410

Nej. De har aldrig varit snabbare. Saken är att de behåller sin kondition utan att tappa men de har aldrig varit bättre.
Vi andra har aldrig varit bättre än dem men åldras och tappar konditionen snabbare än de.
Så nu är det bara hård träning som gäller fram till Korpen, annars tappar vi inte bara konditionen untan också lusten att älska.
 

Datum:   Onsdagen den 21 juni 2006, 18:09:22
Namn:   kjell  <83.248.107.*>
Nummer:   409

Men är det de som blivit snabbare,eller,hemska tanke,du som blivit långsammare?
Vi är ju i en farlig ålder,Ferdie.
 

Datum:   Onsdagen den 21 juni 2006, 14:13:05
Namn:   fernando  <83.252.218.*>
Nummer:   408

Nej, ingen är utesluten från att träna på tisdagar och torsdagar. Betalar man inträdde då får man träna då.
Jag nämnde Arnold och Berndt ty de är numera lika snabba som jag men ni andra är för snabba för oss.
Hasta la vista hermanos.
 

Datum:   Onsdagen den 21 juni 2006, 00:43:13
Namn:   Morten  <83.248.107.*>
Nummer:   407

Instämmer med Berndt om det behagfulla vädret på Vallen (regndropparna hängde i luften men tordes till sist inte störa oss) och tackar för disciplinerad intervallfarthållning. Som en av "alla andra" kan jag intyga att Fernando välkomnade oss också ;-) Har idag köpt mitt första MIK-linne och längtar efter att få sprida dess fägring vid tävlingstillfälle så snart som möjligt. Vid det högtidliga överlämnandet (utanför f.d. Marilyn, numera VideoMix, Linnéplatsen) fullkomligt lyste Lars W av de visdomar som han denna vår ofrivilligt tillskansat sig (som en följd av sina trestegsbravader). Måhända av en och annan sjukgymnast? På den korta stunden hann vi bara snudda vid vikten av styrka, sömn, tålamod och varierad träning, men jag anar att det finns mer att hämta. Ser fram emot att lära mer från Mr Rehab när han kommer hem från familjesemestern i Italien.
 

Datum:   Tisdagen den 20 juni 2006, 22:04:42
Namn:   Berndt  <83.227.237.*>
Poäng:   10
Nummer:   406

Gick skapligt i lördags i tunnelloppet,känner mig ganska nöjd.(för en gång skull)Svalt och skönt inne i tunneln men när man kom ut vid stenaterminalen och sprang bort mot vändningen strax innan Karljohanskyrkan kändes det otroligt varmt i solgasset.Lätt att man springer för fort i första nerförsbacken men jag höll mig till den uppgjorda planen och det funkade,att inte gå på för fort i början.Banan relativt hård med två långa stigningar.
Idag träning på vallen ihop med Morten Sager.En trevlig kille och mycket duktig löpare.Vi körde 10x400M med ca:70-85 sek vila.Morten sprang utanför mig hela tiden(med lätthet) och lät mig bestämma farten.Fernando nästan klar när jag anlände.Allt blir så mycket lättare med så fint väder som vi har nu.Hällsviksexpressen.
 

Datum:   Tisdagen den 20 juni 2006, 17:29:07
Namn:   alla vi andra...  <217.28.207.*>
Nummer:   405

Är alla andra uteslutna från tisdags och torsdagsträningen? :)
 

Datum:   Söndagen den 18 juni 2006, 14:29:18
Namn:   fernando  <83.252.218.*>
Nummer:   404

Kul att se Arnold springa igen. Jag hoppas att han inte blir sämre när han tittar på VM.
Loppet var så där. Jag hade det jobbigt igen men som många andra njöt jag av det.
Jag hade gott genom tunnel dagen innan med min Ylva och då visste jag hur jag och Ylva skulle springa dagen efter.
Berndt sprang också och han var lika glad som alltid.
Nu får vi börja träna för EM loppet och för korpens tävlingar.
Kan Berndt, Arnold och jag träffas varje tisdag och torsdag på vallen och träna intervaller??
Ha det mis amigos de Majorna.
 

Datum:   Söndagen den 18 juni 2006, 11:55:51
Namn:   Arnold  <81.224.209.*>
Nummer:   403

Rapport från Tunnelloppet: mycket folk, sol och lätt löpning. Det var svalkande att få springa inne i tunneln och ingen trängsel. Så man sprang lugnt mot Majorna och tillbaka och inne i tunneln igen. Jag hade med mig min kamera och tog en hel del bilder under loppet. Hade ingen lust att "förta" mig eftersom jag precis kommit igång med löpningen igen efter uppehållet pga hjärtbesvär. Stannade till emellanåt för att ta bilder och tiden brydde jag mig inte om, den var inte viktigt den här kvällen. Träffade Fernando efter loppet han skulle också skriva lite i Gästboken.
 

Datum:   Lördagen den 17 juni 2006, 01:58:37
Namn:   Lars  <85.224.30.*>
Hemsida:   http://www.terracina.se/
Nummer:   402

Vi ses den 8 juli i terracina, vi bor här i en lägenhet i Casa Marina som ligger i Centro Storico.
Plingar en signal när vi kommit fram.
Du kanske skulle använda Dr Martens fortsättningen.
 

Datum:   Fredagen den 16 juni 2006, 17:09:48
Namn:   Torbjörn  <81.235.225.*>
Nummer:   401

Jag tror inte det är Dr Morton som varit framme. Ömmheten är väldigt koncentrerad till en tåled. Men jag äter min medicin och det är mycket bättre redan idag, så det ser hoppfullt ut. Ser fram mot standlöpning i Italien om ett par veckor. Vi ses kanske därnere, Lars. Synd att du inte kan springa då, men lycka till med rehab.
 

Datum:   Torsdagen den 15 juni 2006, 23:05:09
Namn:   Lars  <85.224.29.*>
Hemsida:   http://www.ltkalmar.se/ortopedklinosh/patientinformation/dagkir/morton.htm
Nummer:   400

Tråkigt att höra Torbjörn, kan det vara en mortons nervknut? Mortons metatarsalgi, Mortons sjukdom. se mer dessa länkar. http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=24644 fast du kanske redan har varit hos läkaren och fått en bedömning?!
Själv så blev jag så nervös så jag tog fram motionscykeln ch cyklade istället för att bita på naglarna. Det blev 1 timmes pass och 22,5 km. Så äntligen är jag över den nivån. och Sverige har äntligen gjort mål. Tidigare ikväll sprang Vinnarna omkring i bouleparken en underbar sommarkväll, där jag nästan sprang med dem. Det kändes som upplagt för det...
 

Datum:   Torsdagen den 15 juni 2006, 21:04:02
Namn:   Torbjörn  <81.235.225.*>
Nummer:   399

Nja, Björn. Nu var det ju inget DM i samband med Solvikingarnas KM, utan det skall gå i september tror jag - således inga grandprixpoäng heller denna gång. Så ännu har du chansen. Själv springer jag inte alls just nu, jag går knappast heller, snarare haltar fram. Detta beroende på en mysko inflammation i något så obetydligt som en tåled. Har ingen aning om orsaken. Igår såg framfoten ut som en uppblåst kirurghanske, men det är lite mindre svullet idag.
 

Datum:   Torsdagen den 15 juni 2006, 15:38:08
Namn:   Lars  <62.119.98.*>
Nummer:   398

Morten jag har ett linne i storlek M hemma. Spring gärna förbi mig kungsladugård 100 eller titta förbi bouleplanen (gbg starten) ikväll mellan 18-19,30 då jag tränar Vinnarna.
 

Datum:   Torsdagen den 15 juni 2006, 15:04:16
Namn:   Björn  <144.63.168.*>
Nummer:   397

Precis så är ett marathonlopp, som Morten så vältaligt beskriver. Man har ingen aning om hur det skall sluta. Och kanske är det just detta som gör löpningen så fascinerande. Som imorse när jag på min 6 km sträcka till jobbet flög fram i klumpiga terrängskor trots att kroppen tidigare känts så seg efter maran. Ingen dag är den andra lik.

Morten, du bör nog kontakta Lars och höra om han har något linne i lager. Kolla också länken "Försäljning" på vår egen hemsida.

Avundas inte er som sprang milloppet. Hade annars tänkt ställa upp för att skapa lite nerv i GP-tävlingen. Nu plockades det alldeles för lätta poäng.
 

Datum:   Torsdagen den 15 juni 2006, 13:13:58
Namn:   Gunnar  <213.66.53.*>
Nummer:   396

Jag avstod 10.000 p.g.a. att mina vader fortfarande var stumma sedan förra torsdagen.
Känns faktiskt inte riktigt okey idag heller, men ett kvällspass i Änggården vid ½6 innan fotbollen.
Någon som vill ansluta vid göteborgsvarvsstarten kl. 17.45 prick?
Oscar hade det tufft och tog sig knappt i mål, klarar säkert minst 2 minuter snabbare i svalare väder i september. Då skall jag definitivt vara med(klarar jag dröm-40?).
 

Datum:   Onsdagen den 14 juni 2006, 11:44:49
Namn:   Morten Sager  <130.241.45.*>
E-post:  
Hemort:   Göteborg
Nummer:   395

Hej alla,
Nu har jag (äntligen) hittat denna gästbok efter tips från Emil Mattsson. (Han är förresten tillfälligt hemma från Jemen där han och hans fru Monika och son Amos tillbringar 1,5 år i biståndsarbete. Emil är löparhungrig efter att ha kunnat följa tävlingsresultat på webben. Skall försöka få med honom till något mil-lopp i sommar.) Verkligen roligt att få lära känna klubben på detta virtuella sätt.
Lite försenat kommer här några kommentarer från mig som respons till tidigare inlägg från Björn, Lars och Torbjörn (se nr 373-375) om Stockholmsmaran. Ja, det är så jag ser på den så här i efterhand: StockholmsMARAN. Inte i första hand pga av tiden. 3.17 skall man inte skämmas för. Marathon är marathon. Nej, det var genomförandet som var problemet. Jag kan lugnt instämma i Björns analys om att jag nog spände bågen lite för högt.
Efter mitt bästa GbgVarv någonsin trodde jag att jag skulle kunna persa på Sth också. Trots en infektion som förstört uppladdningen efter Varvet så satsade jag på att gå rejält under 3 timmar (har 2.58 sedan tidigare). Enligt vissa tabeller skulle det vara rimligt att (efter min Varvet-tid) sikta på ca 3.56 i km-fart. Dessvärre var jag mer noga med att inte tappa i beräknad tid än att invänta kvalificerade indikationer på dagsformen (dvs indikationer som kommer efter några mil i benen, inte efter en halvtimme i startfållan). Jag lurades nog att tro att formen var bättre än den var. Första 5 och även 10 kändes fjäderlätta. Genomklappningen kom överraskande och snabbt. Kring Västerbron började andningen bli mer ansträngd och innan halva loppet (vid ca 17-18 km) var jag tvungen att inse att benen var mer eller mindre slut. Jag var förstås chockad. Försökte äta men magen strejkade. Efter att ha blivit omsprungen av hundratals löpare började jag återfå krafterna med hjälp av skumsvampar som serverades strax efter Slottet. Lagom till Västerbron dök upp igen kände jag mig på G, men brände krutet i ett desperat försök att kompensera tidigare tidsförluster. Sista 10 blev mardrömsmässiga. Ont i magen. Ont i lungorna. Ont i benen. Men, jag bröt i alla fall inte. That's life (som Zlatan säger). Vissa dagar går det och andra inte. Revanschlustan blir desto större (liksom hustruns kärlek och omsorger).
Efter detta (relativa) misslyckande känner jag mig hedrad över att Björn trots allt menar att jag skall skaffa ett MIK-löparlinne. Det gör jag gärna. Har känt mig lite naken utan det. Hur skaffar jag ett sådant – samt gärna en tillhörande keps?
 

Datum:   Tisdagen den 13 juni 2006, 23:08:07
Namn:   Torbjörn  <81.235.225.*>
Nummer:   394

Bevitnade idag Solvikingarnas öppna KM 10000/5000m. Majorna representerades av Oscar och Oskar. Det första 10000m heatet var en tuff tillställning och många verkade lida av värmen på 27-28 grader. De flesta gjorde nog ett par min sämre än sin normal kapacitet. Snabbast av alla var Anders Hansson på 35:40. Oscar Sjölander, såg ut att ha det jobbigt i värmen och hade 37:31,6 i mål, men har nog kapacitet att springa flera minuter snabbare tror jag. Oskar Simann gjorde debut på 5000 på bana och gjorde ungefär som förväntat med en tid på 19:10,7. Han tappade lite tempo i mitten av loppet, men kom igen starkt i slutet.
 

Datum:   Måndagen den 12 juni 2006, 16:51:24
Namn:   Lars  <217.28.207.*>
Nummer:   393

Jag gör inte ens 21,1 km på cykel ännu. (men snart). Då förstår du också vilket trappsteg jag står på i rehabiliteringen. Bara önskedrömmar i dagsläget. Mina mål för tillfället.
1-Gå länge och utan problem.
2- cykla länge utan problem.
3-Trappmaskinen (Jag längtar) Jag tittade med trånande blick på Christer Stenborg i lördags! Alltså när han trampade på maskinen.
Medaljen bör ligga och vänta i din brevlåda idag.
Nästa torsdag åker familjen till Italien i en månad. Där blir det att hyra cykel och hänga på Italienarna på eftermiddagarna. På fm skall jag spänna mig ikapp med Italienarna på strandgymmet! Därmed Basta!
http://www.sorrentotourism.com/eng/index.html
http://www.comune.terracina.lt.it/
http://www.ischiaonline.it/
http://www.romaturismo.it/v2/en/main.asp
Italy here we go.
 

Datum:   Måndagen den 12 juni 2006, 16:32:06
Namn:   Björn  <144.63.169.*>
Nummer:   392

Jag trodde du menade cykling. Att det inte handlade om löpning förstod nog alla.
 

Datum:   Måndagen den 12 juni 2006, 15:49:57
Namn:   Lars (igen)  <217.28.207.*>
Nummer:   391

Oj antingen skojade jag eller så såg jag fel på årtal och datum. 21 km pass och 6-7 distanspass i veckan gäller snarare from 11 juni 2007. Mitt första löppass sker nog i början av augusti (2006) på en gräsmatta.
 

Datum:   Söndagen den 11 juni 2006, 20:51:24
Namn:   Lars  <85.224.30.*>
Hemsida:   http://www.oesterreichischer-frauenlauf.at/index.asp
Nummer:   390

Fräckt: Ida Nilsson slog Tegla Loroupe i Wien på ett stadslopp 5km. Är det så bra man blir när man har en stressfraktur och rehab bakom sig :)
Christin J. strax bakom Ida och Tegla.
http://82.165.26.197/_pentek-timing.com/results/show_results_db.php?veranstnr=10057&racenr=1
 

Datum:   Söndagen den 11 juni 2006, 19:54:15
Namn:   Per Skoog  <80.251.207.*>
Hemsida:   http://www.bannister.nu/vo
Nummer:   389

Högklassigt 800 m lopp blir det på Vallhamra IP torsdagen den 29 juni när Vallhamra Open avgörs för allra första gången. Förhoppningsvis blir det minst lika många heat som det var på GP Galan förra året. Gå in på www.bannister.nu/vo och läs, där går det även att anmäla sig.
 

Datum:   Söndagen den 11 juni 2006, 18:54:42
Namn:   Lars  <85.224.30.*>
Nummer:   388

Idag skippade vi friidrotten helt och hållet och spelade minigolf vid Sandarna istället. Vinnarna och tigrarna plus syskon och föräldrar. Varmt och svåra banor, men kul.
 

Datum:   Söndagen den 11 juni 2006, 09:56:51
Namn:   Lars  <85.224.30.*>